Buiten spelen met een digitale game: Picoo


Door Bart Brouwers
  • 14 oktober 2016

Het interactieve, digitale buitenspeelgoed van de Eindhovense startup Picoo is deze week bekroond met de Nationale Sportinnovator Prijs 2016. Het spel is nog in ontwikkeling; het moet volgend jaar klaar voor de markt zijn.

Picoo combineert volgens CEO Iris Soute “het beste van twee werelden”: buitenspelen en gamen. “Met licht, geluid en slimme sensoren voegt Picoo een nieuwe dimensie toe aan buitenspelen. Zo wordt tikkertje TrilTikkertje, en verstoppertje MollenMania. Weet jouw team TrilTikkertje te winnen, terwijl je alleen kunt voelen wie de tikker is? Vind jij de plek waar een mol schuilt, voordat de tijd om is?” Picoo belooft op termijn meer van dit soort games.

Screen Shot 2016-10-13 at 21.57.25De jury waardeerde de brede inzetbaarheid van Picoo. Soute: “We zijn blij dat de jury ook vindt dat kinderen meer moeten bewegen, en dat Picoo daarbij kan helpen. Met deze prijs komt ons doel, kinderen met plezier meer laten bewegen, weer een stuk dichterbij.”

Picoo is het resultaat van het promotieonderzoek van Iris Soute aan de Technische Universiteit Eindhoven. Alle games zijn ontwikkeld en uitgebreid getest met kinderen.

Er zijn nog geen reactie op dit artikel↓

Bart Brouwers

Mede-oprichter en mede-eigenaar van Media52 BV, uitgever van e52.nl - @brewbart op Twitter.

> Bekijk alle artikelen van Bart