Author profile picture

Eindhoven365 heeft samen met content marketing bureau Zandbeek een zilveren Dutch Interactive Award gewonnen voor de internationale influencercampagne ‘Another City Trip‘. De campagne, waarin 17 internationale bloggers en vloggers in 24 uur door Eindhoven zijn geleid, is in 2016 in samenwerking met Zandbeek opgezet en uitgevoerd met als primair doel meer ‘city explorers’ naar Eindhoven te trekken.

“Campagne vol lef”
Eindhoven365 nam het in de categorie ‘Social’ op tegen opdrachtgevers als bol.com, KRO-NCRV en De Bijenkorf. Alle cases in die categorie zijn genomineerd omdat er op doordachte wijze gebruik is gemaakt van social media platforms als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest.

De jury vond de campagne van lef getuigen: “Deze resultaatgerichtheid in city marketing is verfrissend. Knap om de stakeholders in de stad mee te krijgen voor dit concept. Dit is het begin voor een eindeloze vervolgcampagne. Goede selectie van bloggers. Lef om de controle over de content los te laten.”

De Dutch Interactive Awards (DIA) is een initiatief van Emerce.

(scroll verder voor campagnevideo)

“Lef om de controle over de content los te laten.”Jury Dutch Interactive Awards,


Another City Trip

Eindhoven 365, Zandbeek.

Op maandag 12 juni komt er mogelijk nog een prijs naar Eindhoven365. Dan staat deze organisatie namelijk in de finale voor de Nationale Citymarketing Trofee 2017. Eindhoven won die prijs ook al in 2014 en 2015. Vorig jaar ging de award naar Den Haag. Eindhoven neemt het dit keer op tegen Den Bosch, Den Haag en Zwolle.

(Bron: persbericht Eindhoven365)