Haas School of Business partner van EIT Digital in online le


Door Sabine te Braake
  • 22 december 2016

Haas School of Business heeft, in partnerschap, met de EIT Digital Academy de zogeheten Massive Open Online Course (MOOC) Innovation & Entrepreneurship: From Basics to Open Innovation ontwikkeld. Deze MOOC is onderdeel van de online cursus Technological Innovation and Entrepreneurship op het online leer platform Coursera. De inschrijving voor deze MOOC is nu open.

Haas School of Business van de University of California Berkeley, een van de oudste business schools in de Verenigde Staten, zal naast deze zes weken durende MOOC From Basics to Open Innovation ook een MOOC ontwikkelen over design thinking. “We zien Haas als een belangrijke expert op het gebied van open innovatie”, zegt Martijn Klabbers online onderwijs manager bij EIT Digital, tevens project developer en manager aan de Technische Universiteit Eindhoven. “Wij zijn daarom erg blij dat Haas Business School EIT Digital Academy heeft gekozen om zijn content om te zetten naar MOOCs.”

Innovatie en ondernemerschap
Deze nieuwe MOOCs van de Haas School of Business zijn onderdeel van de online cursus Technological Innovation and Entrepreneurship. Studenten leren hier onder meer over de bases van innovatie en ondernemerschap, het Silicon Valley ondernemerschap model en het belang van falen. Twee additionele MOOCs in deze online cursus zijn ontwikkeld door de Zweedse universiteit KTH. Deze zijn The impact of Technology die al online staat, en een MOOC over marketingstrategieën voor ondernemers verschijnt zeer binnenkort.

De MOOCs binnen het online learning programma van EIT Digital Academy zijn bedoeld voor bachelor en master school studenten als onderdeel van hun on-campus onderwijs. Evengoed zijn ze geschikt voor iedereen die is geïnteresseerd in embedded systems. Dit jaar alleen al hebben meer dan 25.000 mensen een of meerdere MOOCs van EIT Digital Academy gevolgd. Volgens Klabbers zijn de reacties erg positief. “Werkenden die deze MOOCs volgen waarderen het dieper begrip bij het oplossen van praktische problemen. Ook geven ze als feedback dat de duur van de MOOCs, zo’n vijf tot zes weken, heel goed past bij een voltijdse baan.”


Sabine te Braake

Hoofdredacteur van E52. Heeft liefde voor tekst en beeld.

> Bekijk alle artikelen van Sabine



Gerelateerde artikelen

Geen reacties

Meld je aan of log in om te reageren