Author profile picture

Lifesense Group heeft een investering van 3 miljoen dollar binnengehaald. Volgens het bedrijf gaat het om een Deense investeerder. Daarmee heeft het bedrijf nu een totaal van 5 miljoen aan investeringen ontvangen. “Deze investeerder biedt de perfecte match voor ons bedrijf”, zegt Valer Pop, oprichter en CEO van LifeSense Group. “Hij zal ons steunen in het opschalen en het professionaliseren van LifeSense Group, een sleutelelement in de groeifase van het bedrijf.”

Het Eindhovense bedrijf LifeSense Group is de maker van Carin. Dit slimme ondergoed biedt oplossingen voor vrouwen met urineverlies, bijvoorbeeld na een bevalling. LifeSense Group heeft daarvoor zowel ondergoed met een sensor, als een trainingsprogramma voor de bekkenbodemspieren ontwikkeld. Samen met een app kan Carin de vermindering van het urineverlies door de beoefening van bekkenvloeroefeningen bijhouden en controleren.

“Elke vrouw weet dat de bekkenvloeroefening de beste behandeling is voor dit probleem. De grootste uitdaging die we zien is echter dat vrouwen het moeilijk vinden om er een gewoonte van te maken. Na de gebruikerstests die we het afgelopen jaar hebben gedaan, hebben we ontdekt dat de meeste vrouwen grote verbeteringen zien na slechts twee tot drie weken training met Carin. Dit is de beste beloning voor het harde werk en de tijd die in de ontwikkeling van dit product is gestoken.” Zo vertelt Julia Veldhuijzen van Zanten, mede-oprichter van LifeSense Group.

In november wordt er een nieuwe versie van Carin gelanceerd op Medica, ‘s werelds grootste gezondheidszorgbeurs. Op basis van gebruikersfeedback heeft het bedrijf de gebruikerservaring verbeterd. Daarnaast kan Carin nu twee jaar lang meegaan op een kleine batterij.