LifeSense Group verslaat ManusVR in finale GITR


Door Bart Brouwers
Leestijd ± 2 minuten
  • 21 mei 2017

Valer Pop, CEO van de Eindhovense LifeSense Group, is er in Singapore in geslaagd de finale te winnen van de mondiale Get In The Ring competitie. In het slotduel was hij te sterk voor ManusVR, ook al een Eindhovense startup. De twee haalden de finale na een reeks wedstrijden waaraan in totaal 5000 startups uit 100 landen meededen.

“Our aim is to impact the life of every woman on the planet and solve a worldwide problem that nobody speaks about with a spoken out solution”
Valer Pop —
LifeSense Group

In een afgeladen Club Millian in Singapore waren zo’n 600 innovatie-liefhebbers getuige van de slotwedstrijden waaraan nog 150 startups meededen. Ze waren verdeeld in de lightweight, middleweight en heavyweight categorieën. LifeSense Group, dat wearables maakt met een oplossing voor vrouwen met urineverlies, won de belangrijkste van de drie: de heavyweight wedstrijd. Valer Pop: “Our aim is to impact the life of every woman on the planet and solve a worldwide problem that nobody speaks about with a spoken out solution”

Een jury van drie ‘champions’ koos uiteindelijk de winnaars. Meer dan 5000 startups deden wereldwijd mee aan de wedstrijd, waarvan er 150 uitgenodigd waren om naar Singapore te komen. James Tan, Managing Partner van Quest Ventures, leidde de jury, die verder bestond uit ondernemer Jay Krishnan en angel investor Shao-Ning Huang. Naast LifeSense wonnen Edupass en Hargol Foodtech in de andere twee categorieën.

Er zijn 2 reacties op dit artikel↓

Bart Brouwers

Mede-oprichter en mede-eigenaar van Media52 BV, uitgever van e52.nl - @brewbart op Twitter.

> Bekijk alle artikelen van Bart




Gerelateerde artikelen

2 reacties

bertvandermoer
21 mei 2017

Weer zo’n arrogante jacht naar “het beste”. Met als voorspelbaar negatief effect dat er ca 4990 goede ideeën en bijbehorende talenten als verliezers worden weggezet. Niet duurzaam en niet stimulerend.
Veel beter zou zijn om wel aandacht te schenken aan bijzondere oplossingen en eventueel recensies te schrijven, vooral met het doel om alle of vrijwel alle concepten een podium te bieden met eerbied voor elk uniek voorstel. Natuurlijk is daar niet zo makkelijk een lucratief businessmodel in te ontdekken. Wel hebben veel meer deelnemende startups er baat bij.

Bart Brouwers
21 mei 2017

De reden voor ons om hier aandacht aan te besteden is het opvallende gegeven dat er twee Eindhovense startups in de finale stonden van deze mondiale startup-wedstrijd. Maar dat laat onverlet dat we alle interessante starters een podium blijven geven, prijswinnaar of niet. We zien het zelfs als onze taak om deze bedrijfjes (of eenlingen met een goed idee) in een vroeg stadium spotten en hun verhaal vertellen. We hebben inmiddels ruim 3000 van dat soort verhalen gemaakt en in veel gevallen heeft het voor de startup geleid tot extra aandacht, ook bij andere media. Voor ons is het dan wel van belang dat ze op een of andere manier een relatie met Brainport Eindhoven hebben, omdat daar de kern van ons publiek zit. Ons businessmodel is niet afhankelijk van winnaars – het is veeleer de aandacht voor de volle breedte die ons helpt te groeien.